Zliny Z-50 Żelazny z Model Makera

Grupa Akrobacyjna Żelazny powstała w 2000 roku z inicjatywy wiceprezesa Aeroklubu Ziemi Lubuskiej, Andrzeja Kraszewskiego. Nazwa Grupy wzięła się od nazwiska pierwszego sponsora. Obecnie to najbardziej znany i najdłużej działający polski cywilny zespól akrobacyjny. W każdym sezonie zespół można oglądać na licznych pokazach w Polsce i Europie. Obecnie grupa uzywa dwóch samolotów Zlin Z-50, jeden Extra 330 oraz szybowca MDM-1 „Fox”.

Zlin Z-50 to konstrukcja przeznaczona do akrobacji lotniczej. Pierwszy lot prototypu wersji Z-50L z silnikiem Lycoming AIO-540 D4B5 odbył się 18 lipca 1975 roku. W 1991 roku na samolocie zainstalowano mocniejszy silnik, Textron Lycoming AEIO-540 L1B5D. W ten sposób powstała wersja samolotu Zlin Z-50LS, której model właśnie wypuścił Model Maker.

Zliny Model Makera

Model Maker przepakowuje modele Z-50 firmy Brengun (1/72) i AZ-Model (1/48). Oba modele to podukty niszowe, z dodatkami żywiczno-blaszanymi jak to zwykle w modelach short-run. Brengun jest wyraźnie lepszy w finezji modelu i łatwości montażu. AZ to raczej porażka – „model strugany w szarym mydle” jak czytamy na forum PWM. Do modelu w 1/72 warto dokupić vaku kabinke z Brengun, kosztuje ponad 20 zł (np. w Matroli), ale nada modelowi finezyjny sznyt

Nastawiam się na zakup  i sklejenie 1/72, być może 2 sztuk, cena jest wysoka, ale „w ramach” przyzwoitości.  Dzisiaj modele są już dostępne w sklepie Model Maker i w Arma Hobby. W najbliższych dniach powinniście dostać je w innych dobrych sklepach modelarskich.

Zlin Z-50 Żelazny 1/72

Zlin Z-50 Żelazny Aerobatic Team 1/48

Arma Hobby – a kiedy Biało-Czerwone Iskry? Żeby was Modelmaker nie ubiegł!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s