Jak zacząć sklejanie modeli?

Modelarstwo plastikowe, sklejanie modeli,  to hobby dla osób które chcą wyrobić w sobie takie cechy jak cierpliwość, dokładność, umiejętność czytania ze zrozumieniem. Dodatkowo wyrobimy w sobie umiejętności manualne, a także poznamy budowę oraz historię pojazdów. Przygoda z modelarstwem zaczyna się najczęściej w momencie gdy zobaczymy na własne oczy jakiś piękny i skomplikowany model.

Jak wybrać model do sklejania?

Ponieważ modelarstwo to hobby w którym uczymy się na błędach, na początek nie opłaca się kupować trudnego modelu do sklejania. Zacznij więc od modeli plastikowych które składają się z małej liczby elementów. Gdy zaczniemy pracę od prostego modelu plastikowego, mamy pewność iż ukończymy go bez problemów. Możemy na nim doskonalić swoje modelarskie umiejętności, i z czasem wybrać model który będzie bardziej skomplikowany. W ten sposób udoskonalimy swoją technikę modelarską i z czasem osiągniemy wyżyny tej sztuki. Bardzo ważną kwestią jest skala – od niej zależy wielkość gotowego modelu oraz jego szczegółowość. Z czasem sam będziesz wiedział jakie modele plastikowe cię interesują. Niektóre osoby wybierają modele kolejowe, inne preferują modele z pewnych okresów historycznych – na przykład z pierwszej lub z drugiej wojny światowej. Być może spodoba ci się sklejanie samolotów lub czołgów. Żeby się o tym przekonać musisz spróbować swoich sił z pierwszym modelem.

 South-Goodwin

zdjęcie – wikipedia

Gdzie najlepiej kupić modele do sklejania?

Modele plastikowe są dostępne zarówno w dziale zabawek w hipermarketach, jak i w sklepach modelarskich. Sklep modelarski to lepsza opcja, bowiem otrzymamy zarówno fachową poradę co do tego jaki model wybrać, jak i będziemy mieli możliwość dokupienia odpowiednich akcesoriów. Modele w supermarketach często są niskiej jakości i nie jest opisana skala w jakiej są wykonane. Dobry model plastikowy musi posiadać szczegółową instrukcję. Dobrym wyborem jest także zakup modeli do sklejania w sklepie internetowym – oferuje on przystępne ceny oraz pomoc za pomocą chatu online lub przez telefon. Nie musisz się więc ruszać z domu, aby dobrze się rozeznać i zakupić odpowiedni model.

części modelu plastikowego

Akcesoria pomocne przy sklejaniu

Przed zakupem modelu plastikowego sprawdź czy pudełko zawiera jakieś akcesoria. Producenci czasem umieszczają w pudełku klej do plastiku oraz farby które będą pomocne w pomalowaniu modelu. Znacznie częściej model nie zawiera żadnych dodatków tego typu, dlatego musimy dokupić je samodzielnie. Niezbędne jest także dokupienie Jeśli chodzi o narzędzia, podstawowy zestaw narzędzi do sklejania modeli znajdzie się w każdym domu, bardziej zaawansowane narzędzia trzeba będzie dokupić w sklepie modelarskim. Należą do nich takie przedmioty jak na przykład mini szlifierki, pistolety do klejenia, aerografy. Jeśli modelarstwo stanie się twoją pasją, z czasem zgromadzisz pokaźny zbiór przedmiotów które będą ułatwiały ci sklejanie i wykańczanie modeli plastikowych.

Warsztat

Bardzo ważną kwestią jest to gdzie będziesz sklejał modele plastikowe, czyli twój własny warsztat modelarski. Musisz mieć wygodne biurko lub stolik z szufladą, ponieważ w przeciwnym przypadku praca będzie utrudniona. Ramki z jeszcze nie wyciętymi częściami do modeli możesz przechowywać oddzielnie, natomiast sklejone elementy w drugim miejscu. Do tego celu można używać szuflad lub pudełek. Na miejscu pracy niezbędny jest porządek. Zadbajmy również o zabezpieczenie stołu przed pocięciem lub zabrudzeniem klejem albo farbą. W tym celu można użyć zwykłego kartonu o dość dużej grubości. Wygospodaruj również wolne miejsce na części które schną po malowaniu. Im będziesz miał więcej miejsca, tym łatwiej będzie ci utrzymać porządek.

About these ads

Dodaj komentarz

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )